Spotřebitelská poradna
Naše obec navázala spolupráci se spotřebitelskou organizací dTest, která občanům nabízí poradenství při různých spotřebitelských problémech (reklamace zboží, rizika na předváděcích akcích, vztahy s mobilními operátory, dodavateli energií, pojišťovnami atd.).
Spotřebitelská poradna
Neuspěli jste s reklamací zboží? Chcete odstoupit od nevýhodné smlouvy? Přišlo vám podezřelé vyúčtování za telefon? Nebo si jen nejste jisti, jaká práva jako spotřebitel máte?
dTest spotřebitelům nabízí své bezplatné poradenské služby:
-
Poradenství v oblasti spotřebitelských práv (reklamace, nedodání zboží v termínu, poškození oděvu v čistírně, předváděcí akce, ubytování v hotelu nižší kategorie, vysoké vyúčtování za energie, podmínky pojistných, úvěrových a leasingových smluv a jiné) na telefonní lince a přes elektronickou poradnu. Poradenství je zdarma, platí se pouze cena běžného hovoru.
Telefonní linka: 299 149 009, Provozní doba: Po – Pá 9 – 17 hod
Elektronická poradna: www.dtest.cz/e-poradna
-
Mimosoudní řešení sporů VašeStížnosti.cz, které zprostředkovává dosažení dohody ve sporech mezi spotřebiteli a podnikateli. Jde o internetovou službu přístupnou každému na webových stránkách www.vasestiznosti.cz. Jejich prostřednictvím může spotřebitel zadat stížnost, sledovat postup případu a v závěru ohodnotit přístup podnikatele k řešení jeho stížnosti.
-
Databázi nebezpečných výrobků volně zpřístupněnou na webových stránkách www.nebezpecnevyrobky.cz s možností si zvolit pravidelné zasílání nových informací k vybrané kategorii výrobků.
-
Vzory - vybrané vzory právních listin a podání vypracované pro konkrétní účel (volně ke stažení na webových stránkách (www.dtest.cz/vzory).
-
Elektronické příručky: Jak nespadnout do pasti (informační brožura o marketingových praktikách prodejců na předváděcích akcích a při podomním prodeji), Pomocník na cesty, Jak na koupi ojetého vozu, Omyly českých spotřebitelů, Potravinářský kompas, Spotřebitelská práva v novém a další.
-
Praktické příručky:
- Jak na koupi ojetého vozu (www.dtest.cz/ojetina), tato brožura vám pomůže nenaletět, nezaplatit zbytečně více než je třeba, a přesto koupit vozidlo v dobrém stavu. Přináší všechny informace, které budete jako spotřebitelé potřebovat, rozhodnete-li se pořídit si auto z druhé ruky.
- Spotřebitelská práva v novém (www.dtest.cz/brozura), která stručně shrnuje všechny podstatné změny v novém občasnkém zákoníku účinném od 1. 1. 2014 a usnadní spotřebitelům orientaci v nové právní úpravě jejich spotřebitelských práv a povinností.
- Jak nespadnout do pasti (www.dtest.cz/past) varuje spotřebitele před riziky nákupu zboží a poskytování služeb při předváděcím a podomním prodeji.
- Stovka triků obchodníků (ww.dtest.cz/triky) pomáhá spotřebitelům díky informacím vyhnout se četným úskalí, která jim hrozí při nákupech zboží a služeb.
Dozvíte se, jak postupovat při reklamaci a vrácení zboží, co dělat s nebezpečným výrobkem, jak odstoupit od smlouvy uzavřené na předváděcích akcích či přes internet, jaká práva máte, když si vezmete spotřebitelský úvěr a mnoho dalšího.
Spotřebitelská poradna dTestu je tu pro vás.